یکشنبه ۰۹ اردیبهشت ۰۳

دریافت و استعلام خلافی خودرو + جرایم + با پلاک ( پرداخت به صورت آنلاین)

۴ بازديد


تقربیا کسانی که حداقل یک بار اقدام به خرید و فروش خودرو نموده اند با مشکل چگونگی دریافت خلافی خودرو و پرداخت خلافی خودرو مواجه شده اند. هم اکنون راهنمایی و رانندگی کشور چند روش برای استعلام خلافی خودرو در نظر گرفته است که اکثر آنها به صورت الکترونیک می باشد و نیازی به مراجعه ی حضوری چه برای دریافت برگه خلافی و چه به منظور پرداخت قبض جریمه نمی باشد.

در گذشته برای دریافت برگه خلافی خودرو می بایست که به پلیس +10 و یا راهنمایی و رانندگی مراجعه می کردید ولی هم اکنون می توانید به راحتی از طریق اینترنت برگه خلافی دریافت و میزان جریمه را به صورت آنلاین پرداخت نمایید. در این چگونه ما شما را با چند روش متفاوت دریافت خلافی خودرو آشنا می کنیم.

۱. دریافت خلافی خودرو از طریق سایت پلیس راهور

سایت پلیس راهور۱۲۰ به آدرس www.rahvar120.ir معتبرترین روش برای پرداخت جریمه و استعلام رایگان خلافی خودرو است. پس از ورود به این سایت در منوی موجود در سمت راست روی گزینه “خدمات” کلیک کنید تا به این ترتیب انتخاب کنید که دقیقا چه کاری می خواهید انجام دهید؛ پرداخت الکترونیکی جرائم، استعلام میزان تخلفات رانندگی، استعلام نمره منفی و استعلام تصادفات رانندگی در بخش خدمات گنجانده شده اند. در صورتی که شناسه پرداخت و شناسه قبض جریمه خود را دارید، مستقیما روی گزینه پرداخت الکترونیکی جرائم، کلیک کنید.
در صفحه جدیدی که نمایش داده می شود، شناسه قبض و شناسه پرداخت قبض جریمه را وارد کنید و پس از از وارد کردن تصویر امنیتی روی گزینه “ثبت قبض” کلیک کنید تا به مرحله بعدی وارد شوید.
در صورتی که شناسه قبض و شناسه پرداخت جریمه خود را ندارید، در زیر منوی “خدمات” روی گزینه استعلام میزان تخلفات رانندگی کلیک کنید. در این قسمت با استفاده از شماره مندرج روی کارت ماشین ابتدا میزان خلافی خودرو خود را استعلام کنید و بعد از اینکه لیست خلافی خودرو خود را مشاهده کردید، هر کدام یا همه جریمه ها را انتخاب و برای پرداخت روی لوگوی بانک ملی که در پایین صفحه سمت راست درج شده است، کلیک می کنید و پرداخت را انجام می دهید.

2. دریافت خلافی خودرو از طریق اپلیکیشن

در عصر حاضر دنیای اینترنت و موبایل و به فراخور آن دنیای اپ ها و برنامه های کاربردی موبایل آن قدر گسترده و وسیع شده است که ساده ترین و پیش پا افتاده ترین کار ها را می توان به کمک آنها انجام داد. امروزه app ها خیلی بیشتر از آنچه که تصورش را کنید، در زندگی انسان جا باز کرده اند؛ به شکلی که زندگی کردن و انجام بسیاری از کارهای ساده روزانه بدون وجود این اپ ها به شکل تعجب‌آوری، سخت و دشوار شده است. یکی از انواع اپ های موجود در فضای نت، اپلیکیشن های مربوط به پرداخت جریمه و خلافی خودرو است. با نگاهی گذرا به مارکت های مختلف، متوجه می شوید که تعداد آنها کم نیست. تمام این اپ ها با نظارت پلیس راهور فعالیت دارند. ویژگی بارز استفاده از این روش استعلام و پرداخت جریمه و خلافی خودرو این است که دیگر کاربر حتی نیاز ندارد به زحمت بیفتد و وارد سایت پلیس راهور شود.
از جمله آنها باید به خرید طرح ترافیک، هشدار نزدیک شدن به محدوده طرح زوج و فرد و طرح ترافیک، هشدار سرعت مجاز و حتی امکان خرید بیمه شخص ثالث با تخفیف ویژه برای کاربران اپلیکیشن اشاره کرد. پس از نصب اپ قبضینو خودرو تنها کافی است از قسمت مشخص پرداخت جریمه و خلافی خودرو مرحله به مرحله اطلاعات لازم را وارد کنید و در نهایت خیلی ساده و سریع جریمه خود را پرداخت نمایید.

3. دریافت خلافی خودرو رایگان به صورت پیامکی


برای این که بتوانید میزان خلافی خودروی خود را به صورت پیامکی دریافت نمایید کافیست که کد 17 رقمی VIN را که بر روی سند و یا کارت ماشین درج شده است را به یکی از شماره های زیر پیامک نمایید:

شماره اول : 1101202020

شماره دوم : 110005151

شماره سوم : 30005151

سپس میزان خلافی شما به همراه شناسه قبض و شناسه پرداخت برای شما ارسال خواهد شد که با استفاده از آن می توانید قبض جریمه را پرداخت نمایید.

کد VIN روی سند خودرو

کد VIN بر روی کارت خودرو

در این روش نیز مهم نیست که گوشی موبایل شما چه قدر هوشمند و جدید باشد یا نباشد. تنها کافی است شماره هفده رقمی VIN ماشین را به این سرشماره پیامک کنید و منتظر بمانید که پیامک حاوی شناسه قبض و شناسه پرداخت جریمه خود را دریافت کنید. سپس از طریق یکی از روش های پرداخت (ATM ، سایت بانک ها، نرم افزارهای پرداخت ) نسبت به پرداخت جریمه و خلافی خودرو خود اقدام کنید. یادآوری می کنیم که می توانید با ارسال شماره گواهینامه خود به همین شماره پیامک، از میزان نمره منفی خود نیز مطلع شوید.

5. دریافت خلافی خودرو از طریق دفاتر پلیس +10

برای دریافت برگه خلافی به این روش می بایست که دفاتر پلیس +10 مراجعه نمایید و با پرداخت مبلغ 27 هزار تومان به همراه تعرفه رسیدگی غیر حضوری  اجرائیات که ده هزار و پانصد تومان می باشد اقدام به استعلام خلافی نمایید و در صورتی که خلافی شما بیش از 3 برگ باشد می بایست که برای هر برگ مبلغ دویست تومان پرداخت نمایید.

توجه داشته باشید که تنها رانندگانی می توانند از این روش استفاده نمایند که مجموع خلافی خودروی آنها کمتر از یک میلیون تومان باشد و برای رانندگانی که جرایم رانندگی آنها بیش از این مقدار می باشد می بایست که راهنمایی و رانندگی مراجعه نمایند.

منبع: صفحه چگونه خلافی خودرو بگیریم سایت چگونه.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.